Regionstävling!

Idag var regionstävlingen, bussen från Kalmar gick klockan sju på morgonen. Många var väldigt trötta, men piggnade till senare på dagen. Första delen av tävlingen var en frågetävling, där vi vann i våran grupp (bestående av tre klasser). Efter det var det dags för timern och schackuppgiften. Schackuppgiften löste vi väldigt snabbt eftersom att vi var mycket säkra på koden. Timern välte burken på fem minuter och 15 sekunder, så vi var ganska nöjda med tanke på att vi knappt välte burken dagen innan.

När de ropade upp vilka som hade gått vidare till finalen, så blev vi väldigt glada när de ropade ut Vasaskolan. Då var det dags för ytterligare en frågetävling mellan oss tre klasser som hade samlat flest poäng på förmiddagen. Det var ganska jämnt mellan alla tre skolor, tills vi stack ifrån vid momentet med tornbygget. Då började vi känna på oss att vi skulle vinna eftersom att vi led med 8 poäng, speciellt på den näst sista frågan. Precis som vi trodde så vann vi, inte bara regiontävlingen utan också designpriset. Så nu åker vi hemåt med 9 tusen mer i klasskassan, det tack vare hela klassen. Alla som var med och tävlade och alla andra som satt och hejade på hela tiden. Så nu gäller det att vila över helgen och så börjar vi igen på måndag. Nästa mål, Lund!